Chill, it's only chaos

Je hebt van die dagen dat je hoofd omloopt. 

Veel te doen, werk, privé, mijn eigen zaak.
De ene keer zit je in een flow en krijg je heel veel gedaan. Daar kan ik heel blij van worden. 
Maar een andere keer lijkt het niet te willen lukken.

Voor mij zit het op 2 dingen vast. 1; Heb ik helder wat de taken zijn die ik moet doen, en 2; zie ik er tegenop? 
O, eigenlijk zijn er 3 dingen, nl. Voel ik me goed?

Om mijn taken helder te krijgen helpt het wanneer ik lijstjes maak. 
En dat doe ik het liefst zo uitgebreid mogelijk. Want ik hou van afstrepen.

Maar dat het opzien tegen bepaalde klussen is een ander verhaal. Soms zijn het klussen waarbij ik geen duidelijk beeld heb van wat er precies van mij verwacht wordt. Bovendien heb ik zo weinig uren om mijn werk te doen, dat er aan alle kanten aan mij getrokken wordt. 
En wat is nu belangrijker? De andere partij met wie we samenwerken, of je direct leidinggevende? 

Ik ben bang dat ik door beide partijen als onkundig aangemerkt zou kunnen worden. Dat is niet reëel, maar ziet de ander dat ook? 
Daarom heb ik mezelf voorgenomen om vaker aan te geven bij mijn leidinggevende dat ik in tijdnood kom voor een bepaalde klus. Wanneer ik het aangeef denk ik dat ze zegt dat ze het wel weet dat ik te weinig tijd heb en het accepteert. Maar toch vind ik het beter om het wel aan te geven. Anders ga ik nooit méér uren krijgen voor dit werk.

Ik wil vaak te veel, en vind ook nog dat ik alles goed moet doen.

Daarom blijf ik zelf maar in mijn eigen kringetje rond worstelen. Dat doe ik mezelf aan eigenlijk. Ik weet wel dat ik hulp moet vragen. Overigens is er niemand die mij vervangt op mijn werk en wanneer ik ziek ben blijven de klussen dus liggen. Zelfs notulen worden niet door een ander gemaakt.

En ik ben de laatste tijd een paar keer ziek geweest. Ik heb veel pijn gehad, en dat is nog niet 100% over. Dat maakt me onzeker en eigenlijk ook depressief. Gelukkig verlies ik me nog niet in dat gevoel. Maar toen ik laatst de neiging had me weer ziek te melden omdat ik zo erg tegen de werkdag op zag, schrok ik toch wel. Daarom moet ik mezelf meer rust geven in mijn hoofd. En daar helpt 'lijstjes maken' niet voldoende bij. 
Wel spannend hoor om aan de bel te trekken. Maar ook lastig om er aan te denken dat ik direct op de rem trap wanneer het weer dreigt mis te gaan. 

Wat zijn mijn plannen vandaag?
  • Blog schrijven, de titel heb ik al: Chill, it's only chaos.
  • Vaatwasser leeg pakken
  • Een mailtje sturen naar mijn leidinggevende over het achter lopen met mijn werk.
  • Uitzoeken hoeveel borduur linnen ik nodig heb voor een nieuw borduur werk.
  • Naar de handwerkwinkel
  • 2 mondeling verkochte producten inpakken en van de website halen.
  • Nieuws Mail sturen naar de afnemers, in de hoop dat ze meer bestellen.
  • Boodschappen doen
  • Eten koken
  • Vanavond op visite (van te voren nog een cadeautje halen)
  • (website werk, dat is er altijd wel, dus tussen haakjes)
  • (boekhoudwerk, ook dat schuif ik maar door naar morgen denk ik)
Ik heb bewust geen super lange lijst gemaakt. Twee dingen tussen haakjes, die schuif ik maar door naar morgen. Maar stel dat ik tijd over heb.....
Dit lijstje moet te doen zijn. Ik heb ook wel een 'GROTE PLANNEN' lijst. Hier staat in waar ik naar toe wil met mijn (werk en) leven. Daar kijk ik af en toe naar en trek aan de hand daarvan mijn plan en maak een 'to do' lijst.

Dan is er nu nog de vraag wat ik het eerste ga doen, wat makkelijk is of juist wat vervelend is.
Dat gaat zo tegen je gevoel in hé? Maar ik ben verstandig: 
Eerst mijn werk mailen, dan de vaatwasser en dan op naar de handwerk winkel.

Ik heb iets gezien wat ik wil maken voor mijn dochter. En ze komt in de namiddag, dus dan moet ik naar de handwerkwinkel geweest zijn. Zodat ze me niet betrapt. 
De rest kan later wel. 

Chill, het mag dan chaos zijn in mijn hoofd, maar ik voel me goed en met dit lijstje kom ik er wel.

Zien of ik er een blije dag van kan maken.  Wish me luck. 
Kaars, straalt warmte uit, met sprankelende confetti er omheen.
Kaars met een stokje Palo Santo, dat geeft altijd zo'n warm gevoel



 

Reacties